tisdag 15 juni 2010

Verkkokauppa.com har usel kundservice

Jag tänker ta tillfället i akt och skriva av mig så behöver jag inte vara så arg imårgon när jag ringer dem. Jag köpte en dator för 600€ av dem, kom hem och packade upp den, konfigurerade ett användarkonto och laddade ner de auomatiska uppdateringarna som datorn föreslog. Sen måste datorn startas om. Okej. men vad händer sen? Det går inte att logga in! helt omöjligt.
Jag satte mig i bilen och körde tillbaka till Verkkokauppa i Gräsviken, kom dit en kvart före stängningsdags. Jag stod tog en nummerlapp till "kundbetjäningen" och stod i kö till 21:00 när de stänger. Jag fick prata med kundbetjäningen, och han sa att jag skulle kontakta service-avdelningen på våningen -5, vi var nu på våning 2. Jag frågade om det går fast klockan är 9, han sa, jodå, inga problem. Jag gick genom kassan till hissen, som kundbetjäningen råde mig, stälde mig i hissen och tryckte på -5. inget hände. Började bli stressad nu, tänkte att jag går tillbaka och säger att de skall ge mig en ny dator eller pengarna tillbaka.

Jag försöker öppna dörren till hissen, men inget händer. Konstaterar att hissen har tidlås, enda våningen som fungerar är såklart den som går till parkeringshuset. Jag far dit, tänker ta trapporna till -5. Men såklart finns där också automatiska dörrar som låstes kl 21:00. Samma sak när jag försöker ta trapporna upp till verkkokauppa igen. Som tur var var min telefon utan ström, annars hade någon vd, butiksägare eller kundbetjänare fått hett om öronen.. Nåja, vi fortsätter imårgon, hoppas verkligen att jag får en ny dator, annars skall jag aldrig mer köpa någonting där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar